بوته ریخته گری - خرید بوته ریخته گری - بوته ریخته گری مورگان - مورگان - اکسید شدن کف بوته ریخته گری - ریخته گری

اکسید شدن کف بوته ریخته‌گری

مدیر یکشنبه 1400/08/09
اکسید شدن کف بوته ریخته‌گری


اکسیداسیون مواد در کف و دیواره پایینی بوتهها به سرعت منجر به ترکخوردگی و نابودی بوته ریختهگری میشود و با نشت مذاب داخل بوته همراه است. برای به حداقل رساندن اکسیداسیون بهتر است در اولین پیش گرمایش همه نکات رعایت شود تا لعاب محافظ بوته به درستی جذب بدنه بوته شود.

مورگان چندین دلیل رایج بروز اکسیداسیون در قسمت پایینی بوته را به شرح زیر شناسایی کرده است.



استفاده از پتوسرامیکی به عنوان جدا کننده

به هیچ وجه نباید از پتوهای نسوز سرامیکی به عنوان یک لایه برای جداسازی بوته ریخته‌گری از زیر بوته استفاده شود. استفاده از پتوی سرامیکی باعث افزایش ترک‌خوردگی، شوک حرارتیو افزایش اکسیده شدن بوته می‌شود. 
پتوهای نسوز عایق هستند و جریان گرما رادر جایی که با بدنه بوته ریخته‌گری در تماس هست را محدود می‌کند و مانع از گرم شدن یکنواخت بوته ریخته‌گری و رسیدن دمای لعاب خارجی به دمای مناسب جذب شدن به بوته ریخته‌گری به ویژه در مرحله مهم پیش‌گرمایش می‌شود. بنابراین تخلخل  ها ی بسیار ریز موجود در سطح بوته در برابر ورود اکسیژن مسدود نمی‌شوند.

پتوهای سرامیکی عمدتا حاوی آلومینا و سیلیس هستند. این عناصر در دماهای پایین با لعاب بوته واکنش داده و باعث به وجود آمدن ترکیبات شیشه ای می شود.

کمتر جذب شدن لعاب در بدنه بوته منجر به کاهش شدید عملکرد در دمای عملیاتی معمول می‌شود و در نتیجه منجر به اکسیداسیون زودرس کربن و سیلیکون کارباید در بدنه بوته ریخته‌گری می‌شود.



مجرای تخلیه دود را بازکنید

مجرای تخلیه دود باید همیشه بعد از استفاده، به وسیله یک صفحه پوششی مهر و موم شود. درصورتیکه مجرای تخلیه به طور مناسب مهر و موم نشود، هوای سرد به داخل محفظه کوره کشیده می‌شود که سبب ترک‌خوردگی، شوک حرارتی موضعی و اکسیداسیون در قسمت پایین بدنه خارجی بوته ریخته‌گری می‌شود.

این بازرگانی آماده اعطای نمایندگی به عاملین معتبر و فعال در سر تا سر ایران است.

بازرگانی آلیش ور در سال 1375 فعالیت خود را در عرصه واردات ماشین آلات و ابزارآلات صنعت ریخته گری آغاز نمود و در جهت رفع نیازهای صنعت گران حوزه ریخته گری اقدام به واردات بوته ریخته گری و ابزارآلات از تولیدکنندگان به نامی نموده است. این بازرگانی از سال 1397 نمایندگ انحصاری محصولات شرکت مورگان را جهت معرفی بهتر و ارایه خدمات بیشتر به مصرف کنندگان عزیز را اخذ نموده است.

میدان ونک، خیابان برادران شریفی،برج خشایار (پلاک 42)، واحد 402

02188653100

info@alishver.ir

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد بوته ریخته گری مورگان - بازرگانی یوسفیان محفوظ می‌باشد